FANDOM

Fel i uttryck: Oväntad operator <
Uppfattning
Perception
 ... 
Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-VBGametitle-JES
Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-VBGametitle-JESGametitle-LHGametitle-TORN

Uppfattning (Perception) är en av de 7 Primära Statistikerna i SPECIAL systemet. Den representerar förmågan att se, höra, smaka, och att man märker ovanliga saker.

Fallout, Fallout 2, Fallout TacticsRedigera

Modifierar: Sequence, modifierar strid på håll (ranged combat) och First Aid, Doctor, Lockpick, Traps och Pilot färdigheter. En spelare men hög Uppfattning kanske lägger märke till saker som ger dem möjlighet att öppna nya alternativ vid dialoger och dylikt. Det avgör också hur långt borta din karaktär börjar från fientliga kreatur i slumpmässiga möten.

Hög Uppfattning är viktigt för en skarpskjutare ("sharpshooter").

Uppfattning krävs för många förmåner, särskilt UF 8 för Sniper i Fallout, Fallout 2, Fallout Tactics.

Fallout 3Redigera

Uppfattning avgör hur långt du kan upptäcka fiender på din kompass (fiender visas som röda staplar). Var medveten om att när du spelar med en hög Uppfattning kan du, även om din syn är skymd, "känna/upptäcka" dina fiender innan de kommer i synhåll.

Att ha tillräckligt med Uppfattning kan ge dialogrutan flera alternativ med några NPC:er, t.ex. Moira Brown, Mel och Machete.

Värde Modifierar Färdighet
1 Energivapen +2, Sprängämnen +2, Låsdyrkning +2

Uppfattnings-Baserade FörmånerRedigera

Förmån Krav Nivå Tilläggskrav
Thief 4 2 Smidighet 4
Sniper 6 12 Smidighet 6
Light Step 6 14 Smidighet 6
Better Criticals 6 16 Tur 6
Infiltrator 7 18 Låsdyrkning 70

Förmånen av Survival Expert påverkas av vad du säger till Moira Brown efter varje kapitel/del av boken och uppdraget The Wasteland Survival Guide hon skriver. Att ha en Uppfattning om 7 revelerar "smarta" dialoger i slutet av Strålnings Sjukdomen och Gå Igenom Ett Minfält quests.

Sätt att öka UppfattningRedigera

Mall:Navbox group

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki