FANDOM

Icon disambig
För the Fallout and Fallout 2 weapon, se Rocket Launcher.
För the Fallout 3 Rocket Launcher equivalent, se Missile Launcher.
Fel i uttryck: Oväntad operator <Fel i uttryck: Oväntad operator <Fel i uttryck: Oväntad operator <Fel i uttryck: Oväntad operator <Fel i uttryck: Oväntad operator <
Rock-It Launcher
Upload image

Rock-It Launcher är ett Fallout 3 vapen. Det är ett Stort Vapen som tillåter dig att skjuta olika saker, så som plåtburkar eller teddybjörnar, på dina fiender.

Den kan bli konstruerad från Schematics - Rock-It Launcher.

KonstrueringRedigera

Se Schematics - Rock-It Launcher.

KarakteristiskRedigera

  • Den viktigaste aspekten av Rock-It Launcher är dess mångsidighet med ammunition. Praktiskt taget varje bit skräp och sopor som finns i Ödemarken kan användas som ammunition. Till och med mänskliga kvarlevor kan användas som ammunition i Rock-It Launcher. Ammunitionen avfyras i slumpmässig ordning (i den ordning som lastas i PS3-versionen) så om det är ett önskat objekt som du vill skjuta iväg, ladda då bara vapnet med ditt önskade objekt. Ammunition kan även återvinnas och återanvändas efter ett slagsmål. Ammunitionen må vara en stor fördel över vapen som Blackhawk (som också gör dmg i 50s). Rock-It Launcher är inte begränsad till 6 skott och ammunition är mycket, mycket mera överflödig, men den är begränsad i skjutavstånd och pricksäkerhet, och är också betydligt tyngre. En annan nackdel är att, eftersom vapnets "ammo" har tyngd, är ammunitionens kapacitet direkt beroende på spelarens förmågor och vilja att genomföra det.
  • Tyngre objekt kommer att böja sig mera i luften om du inte använder V.A.T.S. targeting; gav eldhastigheten (3.3/s) och en hög Action Poäng kostnad (32). Det kan vara viktigt att sikta manuellt oftare. Eftersom objekt är påverkade av Havok Physics, så kommer formen av objektet att ha mycket inflytande på vikten och hur den flyger; t.ex.: en Smör Kniv, vikt 1, kommer flyga rakare än en Baseball, som också har vikt 1. En Hammare, vikt 2, kommer böja sig mindre när den flyger än vikt 1 Sugpropp, eftersom sugproppen inte är i samma längd som hammaren.

TipsRedigera

  • Under hela spelet, så är det bäst att stjäla allt lättviktigt skräp och hamstra (spara) det för detta vapnen. Saker som är mycket lätt, som bråte, bestick, eller till och med nallar, kan användas som Rock-It Launcher ammunition. Du kan ha en hel del ammunition och du behöver inte slösa värdefullt utrymme.
  • Saker som har blivit skjutna från Rock-It Launcher kan plockas upp och bli laddas igen, vilket garanterar att du aldrig kommer att få slut på ammunition så länge du kommer ihåg att plocka upp varje föremål vapnet har avfyrat. Detta är dock lättare sagt än gjort eftersom Rock-It Launcher ammunition, oavsett dess vikt, tenderar att studsa iväg i oförutsägbara riktningar när det träffar något. Ibland faller den ner på golvet efter att ha träffat en fiende, ibland flyger den åt en sida, och ibland studsar den tillbaka mot dig (fast den kommer inte att skada dig eller någon NPC). Även stora objekt såsom Trädgårdstomtar kan vara svåra att hitta efter en strid, särskilt på platser med mycket bråte eller lutningar.
  • Billiardbollar, speciellt med ränder, är lättast att upptäcka och återta från någon terräng eller ljusförhållanden. Även om de tenderar att rulla iväg, fast det är förutsebart, och ganska ofta så kommer du att märka att dem studsade ett kort avstånd bakom dig.
  • En annan källa av ammunition för Rock-It Launcher (om du har Mothership Zeta), är alien kristaller. Båda små och stora alien kristaller är viktlösa och är i överflödiga antal. Den största nackdelen är att just som pre - war pengar, så kan man sälja alien kristaller för en stor summa caps.
  • Projektiler av alla slag har en tendens att sjunka in i ojämna lager/nätverk av stenspillror och grus, vilket får dem att bli svåra att upptäcka eller omöjliga att ta dem tillbaka. Detta är troligen vad som händer med de som alltför ofta verkar försvinna
  • Om något objekt inte plockas upp inom ett par minuter efter du har skjutit iväg det, så kommer det att försvinna. Skjut ett objekt från vapnet och sen observerar du det, det ger dig en annan typ av "ta upp" meddelande. I PC-versionen, kan alla saker som blivit skjutna från vapnet plockas upp - men utan att identifiera objektets beskrivning med din markör före du trycker på E. Föremål som finns kvar i världen på detta sätt kommer att försvinna för gott om man inte plockar upp föremålet inom några minuter.
  • De bästa sakerna du kan använda till ditt vapen (baserat på Havoc Physics) som inte kostar dig för mycket pengar är regelbundet formade föremål såsom Soda Flaskor och Plåtburkar. Dessa saker är i allmänhet ganska pricksäkra på grund av sin form, och Soda Flaskor är lätta att hitta eftersom de har en stark kontrast med den allmänt bruna marken.
  • Brailee Ewers i Arefu kan vara en användbar källa av ammunition. För efter du har klarat av uppdraget "Blood Ties"; så kommer hon att baka oändligt många "kakor", som egentligen är böjda plåtburkar.
  • Pre-war pengar är en utmärkt källa till ammunition, eftersom den är viktlös och det finns gott om det. Den enda nackdelen är att du kan få mycket caps av en stor summa Pre-war pengar, så om du behöver caps, så kanske du måste spara dina pre-war pengar.

AnteckningarRedigera

  • När du laddar för icke-V.A.T.S. skjutande, kanske du vill välja liknande former och vikter för en konsekvent bana.
  • Det är också viktigt att notera att till skillnad från viktlös ammunition, de redskap du använder i det här vapnet kommer att räknas in i totalvikten, trots att de försvinner från din inventering när den är laddad.
  • Medan vapnet är mycket roligt, och väger mindre än summan av dess delar, så kommer du att förlora pengar av att göra den. Om du har ont om kontanter, kan det vara bättre att sälja de delar snarare än att göra vapnet.
  • Wood Chipper var en planerad del i vapnet, det framgår av "Mister Chipper"-logotypen på Rock-it Launcher, men ersattes innan spelet släpptes. Detta visas också av det faktum att i en intervju nämndes det att en Wood Chipper var en begagnad komponent.
  • Det här vapnet kan ha varit baserat på Gravity Gun från Half-Life serien, eftersom de båda använder "skjut allt du kan hitta" filosofin.
  • Detta vapen kan också ha grundas på en fan-gjord mod för ett annat Bethesda spel. Elder Scrolls: Oblivion, som gjorde att du har ett muskedunder som kunde skjuta olika objekt.
  • Självklart är namnet baserat på "rocket launcher".
  • Om du inte bryr dig om din karma är detta ett användbart vapen eftersom du kan bryta dig in i en byggnad (hus, klinik, bar, etc.), döda alla, stjäla allt och använda det som ammunition. Från att du återfyller din ammunition och får experience för att döda människor.
  • Om de små tomtarna från schackbrädet SatCom Array NN-03d avfyras från Rock-It Launcher, kommer de att växa ut till sin fulla storlek. (360)

Galleri Redigera

Mall:Navbox group