FANDOM

Republic of Dave.jpg
Republiken av David är en mycket liten republik i nordöstra Capital Wasteland. Landet har nio invånare, varav 44 % är barn, den består helt av en familj.

Historia Redigera

Landet har bytt både namn och regim flera gånger innan det fått sitt nuvarande namn och styre. Det senaste var Kungadömet av Tom, som styrdes av just Tom, Davids far. I ung ålder blev David tvingad i exil, han vandrade omkring i Wasteland och skaffade sig kunskaper. Efter en tid återvände han och gjorde revolt. Då landet övergick till republik.

Administration Redigera

Trotts sin knappa storlek har landet ett mycket utvecklat myndighetssystem. Det är presidenten som sköter de flesta myndigheterna.

Migrationsbyrån Redigera

Det är inte möjligt för spelaren att få medborgarskap i landet, men man kan mot en avgift på 250 kapsyler få en specialasyl. Klarar man övertala presidenten att man är Wastelands ambassadör får man i egenskap av diplomat, kostnadsfritt stanna så länge man önskar.

Republikens Militär Redigera

Med de två soldaterna David och dennes son Bob som står för försvaret av landet.

Turistkontoret Redigera

David tillhandahåller irriterat information om landet.

Övrigt Redigera

  • Det finns skola i landet, en av de tre skolorna som man vet existerar, de andra i Lillle Lamplight och Vault 101.
  • Ett museum om republiken finns i skolbyggnaden.

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki