FANDOM

Primär statistik är numeriska representationer av karaktärers "inneboende förmåga". I SPECIAL karaktär systemet, finns det 7 Primära Färdigheter. De första bokstäverna bildar själva namnet på systemet.

Den primära statistiken utgör grunden för alla Härledd statistiker.

Lista av primära statistikerRedigera

Minimum och maximumRedigera

För människor, kan inte Primära Statistikerna gå under 1 eller över 10 under skapandet. För övriga raser (finns endast i Fallout Tactics), kan Primära Statistikerna gå så högt som 16. Varje ras eller art har olika låga och höga krav på färdigheter. I Fallout och Fallout 2, kan inte primära statistikerna gå under 1 eller över 10 oavsett om du har bonusar i spelet. I Fallout Tactics kan du få bonusar från föremål som kan öka din statistik utanför deras naturliga högsta begränsning.

I Fallout 3, är S.P.E.C.I.A.L systemets minimum 1 och maximum är 10, men de kan höjas "osynligt". Till exempel, om spelaren har 10 Skicklighet och sedan finner Skicklighet Bobblehead, så visar Skicklighet fortfarande 10 i Pip-boyns färdighetssida, men om det någonsin är en negativ modifierare -- till exempel, Metal Armor (SK -1)-- kommer Skicklighets färdigheten fortfarande visa 10, eftersom spelarens Skicklighet är tekniskt 11 i detta fall. Detta kan bekräftas på PC-versionen av spelet med kommandot player.getav.

RaserRedigera

I Fallout Tactics, så får varje ras några poäng som delas ut redan när din karaktär skapas. Det spelar hursomhelst ingen roll, eftersom det han tas bort eller läggas till senare ändå. I allmänhet, har människor 40 poäng att fördela bland sina egenskaper. Siffrorna för andra raser är 42 för ghouls, 40 för super mutants, 41 för deathclaws, 45 för humanoid robotar, och bara 35 för hundar. Raser med mera än 40 karaktärs poäng har i allmänhet längsammare Perk Rate.

Se ocksåRedigera

Mall:Navbox group

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki