FANDOM

Megaton är en av de större bosättningarna i Capital Wasteland. Det är en av de första platserna som spelaren stöter på när han lämnat Vault 101. En stor del av spelets uppdrag har på något sätt med staden att göra, inte minst i början av spelet. Om man gör uppdraget The power of the Atom så får man ett litet hus i megaton.

HistoriaRedigera

Megaton bildades strax efter att bomberna fallit över landet. En odetonerad atombomb har skapat en krater som en grupp människor som nekats inträde till Vault 101 gör till sin stad. I närheten fanns det flygplan och bussar som nybyggarna släpat till kratern. Med dessa har man byggt stadens murar och hus.

StyreRedigera

Staden styrs av sheriffen Lucas Simms. Om han skulle råka dö finns ingen riktig ledare för staden. Men barägare Colin Moriarty äger den största ekonomiska makten, så det blir i princip han som tar över.

ÖvrigtRedigera

Den mesta standardutrustningen man behöver finns i Megaton; vapen, rustning, ammunition, läkarvård, mat och standardvaror. Utanför portarna stannar ofta vandrande handelsmän.

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki