FANDOM

Mall:Ammunition
 
Gametitle-FO3.png
Gametitle-FO3.png

.32 caliber round är en ammunition som används till små vapen i Fallout 3.

EgenskaperRedigera

Denna ammunition används till .32 pistolen, jaktgevär och deras unika varianter. Den bild som visas i spelets Pip-Boy verkar likna den riktiga .32 Winchester Special kulorna, som är en gevärskula som skulle vara olämplig för pistoler på grund av sin rekyl. Den kan också vara modellerad efter .32 Winchester Centerfire kulan, som ofta används i båda pistoler och gevär.

Generellt sätt är .32 kulan den näst vanligaste ammunition en för små vapen som kan hittas i spelet, efter 10mm kulor. Efter Picking up the Trail blir det mindre tillgängligt eftersom fiender börjar bära automatgevär istället för jaktgevär.

Med möjligt undantag av jaktgevär, är .32 kaliber kulor inte särskilt användbara, eftersom .32 pistolen är mycket svagare än 10mm pistolen som spelaren ges tidigt i spelet. Jaktgeväret är så småningom ersatt av prickskyttegevär, men eftersom .308 kaliber kulor inte är så pass vanliga och super mutanter har en stark tendens att bära på jaktgevär, kan det vara nödvändigt att förlita sig på .32 kaliber kulor för en strid på långt håll.

Används iRedigera

PlatserRedigera

.32 kaliber kulor kan hittas tillsammans med 5mm rounds och 5.56mm rounds där super mutanter tenderar att samlas, särskilt i Washington, DC. Den övergivna Brotherhood of Steel bunkern nära Washington Monument är en bra plats att farma .32 ammunition, eftersom ett antal super mutanter dyker upp här ofta, som i GNR Plaza.

AnteckningarRedigera

Medan Pip-Boy ikonen visar att kulorna är hollow points, är kulan som ses i VATS inte sett som en hollow point.

Mall:FO3 Ammo

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki