FANDOM

Icon disambig
För en översikt över .308 ammunition-typerna i olika Fallout spel, se .308 Caliber Round.
Mall:Ammunition
 
Gametitle-FO3
Gametitle-FO3

.308 caliber round är en ammunitionstyp för små vapen som kan hittas i spelet. Den används bara med prickskytte och dess unika varianter.

BakgrundRedigera

En gevärpatron som användes främst i jaktgevär i USA före Det Stora Kriget. I efterkrigstiden, har det blivit en patron med val för högre effekt i konventionella vapen och skarpskytte.

EgenskaperRedigera

.308 Caliber Round är den tredje mest sällsynta ammunitionen för små vapen som kan hittas i spelet, bredvid .44 round, magnum, och BBs. Mycket få fiender bär på prickskyttegevär, och många är placerade på svåråtkomliga ställen eller så hittar man bara ett litet antal kulor. En anmärkningsvärd sniper är Arkansas i Minefield. Hunting rifle ger i stort sett samma effekt när du använder vanligare .32 caliber round, som gör prickskyttegevär och andra varianter begränsade till effekten tills spelaren samlar ett lager av ammunition.

Används tillRedigera

PlatserRedigera

KöpmänRedigera

KartplatserRedigera

Närmaste kartmarkören Mängd Description
Bethesda Ruins Minst 50 (med Scrounger perk) Det finns en prickskytt i ett fönster av en förfallen kontorsbyggnad. Medan prickskyttegeväret i sig är i dåligt skick, finns det Ammunition lådor vid ett fönster och en död Raider som kan plundras på .308 caliber rounds.
Calvert Mansion Ungefär 5 .308 rounds I väster i ett gammalt grönt hus (i genomsnitt är denna ammo box låst)
Megaton Ungefär 10 .308 rounds Det finns en Urholkad sten sydost om Megaton där du kan hitta .308 Caliber Rounds. Du kan också finna en Sniper rifle och några Stimpaks.
Minefield En uppsättning av .308 ammo lådor Uppsättningen av ammo lådor kan hittas nära Arkansas.
Rivet City Flera ammo lådor men ungefär 5 rounds i varje låda Det finns flera ammo lådor på övre balkongen.
Rockbreaker's Last Gas Ungefär 10 .308 rounds I en krypskyttshydda väster om Rockbreaker's Last Gas, finns .308 rounds i en genomsnittlig låst ammo låda. Du kan också hitta Victory rifle i ett skåp som kräver 100 lockpick färdighet för att öppna.
Turtledove Detention Camp

(Point Lookout add-on)

Ungefär 50 .30 rounds I administratörs-kontoren, till vänster.
Yao Guai Tunnels Ungefär 10 .308 rounds Sydväst om Yao Guai Tunnels, nära tältet, på krypskytte platsen.

Du kan också hitta en del på super mutant behemoths, men det är ganska sällsynt på dem.

AnteckningarRedigera

Mall:FO3 Ammo

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki