FANDOM

Icon disambig
För en översikt av .223 Pistoler i Fallout spelen, se .223 pistol.
Fel i uttryck: Oväntad operator <
.223 pistol
Fel i uttryck: Okänt interpunktionstecken "{"x200px
Damage & attacks
damage20-30
damage type?
att. modes
Single Shot(Action PointsIcon action ?, RangeIcon range ?)
Aimed(Action PointsIcon action ?, RangeIcon range ?)
Other
weight5 pund (ca 2,3 kg)
Technical
prototype id241
 
Gametitle-FO1Gametitle-FO2
Gametitle-FO1Gametitle-FO2

A .223 rifle modified and cut down to a pistol. This is a one-of-a-kind firearm, obviously made with love and skill.

.223 pistolen är en liten pistol i Fallout och Fallout 2.

EgenskaperRedigera

.223 är som en "gud" bland alla de små pistolerna. Den gör mera skada än någon annan icke-energi pistol, och skjuter .223 FMJ, som har den bästa DR modifieraren och näst bästa AC modifierare av all ammunition. Den enda nackdelen är den låga ammunitionkapaciteten, som endast består av 5 omgångar. Även 14mm och .44 revolvrarna håller mer ammunition. Men oavsett det så är .223 en vanlig kaliber och skadorna på .223 pistolen är ofattbara, vilket gör den en av de bästa vapnen i spelet.

PlatserRedigera

FalloutRedigera

Fallout 2Redigera

Bakom kulissernaRedigera

Blade-Runner-Gun

Bladerunner gun

  • Pistolens utseende bygger exakt efter Deckards pistol i filmen Blade Runner. Den är lika ända ner till dess dubbla avtryckare och röda LEDs.
  • Både .223 pistolen och Bozar var planerade att ingå i S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky som påskägg.

BuggarRedigera

  • .223 pistolen, trots att den har etiketten pistol, använder SMG animation. Detta förhindrar att vissa modeller, som Cassidy's eller Vic's, från att använda den, men låter andra använda det istället, som t.ex. Sulik och Katja.
  • När utvecklarna överförde detta vapen från Fallout till Fallout 2, ändrade de dess beskrivning. I Fallout var detta verkligen ett "one-of-a-kind" vapen, men du kan hitta flera av dem i Fallout 2, vilket gör beskrivningen lite missledande.

FramträdandenRedigera

.223 pistolen framträder i Fallout och Fallout 2. Den gör också ett framträdande i Fallout: New Vegas, märkt som "That Gun".

Mall:FO1 weapons Mall:FO2 weapons

Andra Wikia-wikis

Slumpartad wiki